TeraPlast: sfaturi pentru achiziția corectă de soluții pentru încălzire în pardoseală

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

TeraPlast este compania-mamă a Grupului TeraPlast, liderul pieței de canalizări exterioare din PVC și al celei de Granule PVC din România. Portofoliul său de produse cuprinde granule PVC și sisteme complete pentru instalații din PVC, PE și PP. Grupul TeraPlast este un exemplu de determinare, un reper pentru antreprenoriatul românesc, iar forța grupului stă în complementaritatea business-urilor din portofoliu, în echipa puternică de experți și în capacitatea de a anticipa și fructifica oportunitățile din piață. Despre piața de profil și cele mai mari provocări ale momentului am discutat cu dl Ovidiu Gurau – Director Comercial – TeraPlast.

Care sunt 3 sfaturi pe care le-ați acorda unui client nou pentru achiziția corectă pentru încălzire în pardoseală?

În primul rând, cel mai util sfat este să se informeze. Asta înseamnă atât parcurgerea informațiilor disponibile pe website-urile producătorilor, cât și dialogul cu managerii de produs, pentru a înțelege cât mai multe detalii despre sistem.

Apoi, să treacă aceste informații prin filtrul propriu pentru a înțelege cum fiecare ofertă se potrivește așteptărilor pe care le are de la un astfel de sistem.

La nivel mai tehnic, i-aș sfătui să opteze pentru o termoizolație cât mai eficientă, cu o înălțime de minimum 20mm și EPS de minimum 150. Totodată, deși poate sună ușor redundant, să solicite sau să aibă un proiect pe care să îl respecte întocmai, pentru a se asigura de buna funcționare a sistemului.

Aș încheia cu, poate, cel mai important sfat: să utilizeze un sistem complet, de la un singur producător, pentru a beneficia de garanție pentru întreg sistemul.

Care sunt 3 capcane/greșeli des întâlnite pe care observați că le fac cumpărătorii când achiziționează încălzire în pardoseală?

La fel ca în alte domenii, beneficiarii pot cădea în capcana de a se lăsa sfătuiți de persoane neavizate. Desigur, este util să schimbăm păreri cu persoane pe care le cunoaștem și să aflăm despre experiența lor. Noi, la rândul nostru, vom împărtăși experiența avută. Cu toate acestea, cea mai mare greutate în decizia pe care o luăm ar trebui să o aibă întotdeauna o persoană avizată. Este la fel ca și cum am întreba o cunoștință care este cel mai bun tratament pentru o anumită afecțiune.

Un alt aspect care poate genera cheltuieli suplimentare și timp pierdut beneficiarilor este să nu verifice compatibilitatea unor componente înainte de achiziție. Asta se întâmplă cel mai des atunci când clienții aleg să nu opteze pentru un sistem complet de la același producător. Scopul sistemelor complete este exact garantarea bunei funcționări și a compatibilității componentelor sistemului.

Nu în ultimul rând, în alegerea echipei de instalatori ar trebui să se acorde atenție experienței lor cu astfel de sisteme. Este util ca într-o echipă să avem un instalator cu experiență, pentru care fie avem la dispoziție un portofoliu de lucrări, fie avem certitudinea că are „ochiul format” și poate identifica și preveni riscul de greșeli la montaj pe care le poate face un instalator începător. De multe ori, furnizorul sistemului poate recomanda instalatori care au participat inclusiv la cursuri de specializare pe montajul sistemului de încălzire prin pardoseală.

Care sunt 2 -3 proiecte recente la care lucrați sau pe care le-ați finalizat recent și ce soluții tehnice din portofoilul dvs. ați folosit?

Recent am adăugat în portofoliul nostru de lucrări două proiecte din București care însumează aproape 70 de apartamente echipate cu sisteme complete de încălzire prin pardoseală NeoTer și o pensiune din Tulcea unde sistemul complet de încălzire prin pardoseală include și partea de automatizare cu termostate smart.

Care sunt provocările momentului în segmentul în care activați?

Există foarte multe produse importate, la prețuri foarte mici, dar care nu îndeplinesc cerințele standardelor în vigoare și nu oferă garanție. Asta înseamnă un risc crescut de funcționare defectuoasă sau pericol de avarie. În cazul unei avarii, doar gândul de a avea podeaua udă și apoi nivelul costurilor și al timpului de intervenție și reparații este îndeajuns pentru a ne da seama că un sistem certificat, cu garanție, instalat corect, face toți banii.

O altă provocare este să ieșim din preconcepția etichetării calității produselor prin prisma originii producătorului. Procesul de producție, calitatea materialelor folosite, certificările, testele și, așa cum am mai spus, compatibilitatea elementelor sistemului și instalarea corectă sunt singurele criterii pe care trebuie să ne bazăm decizia.

Noi, la TeraPlast, spre exemplu, simțim o presiune disproporționată pe preț pe fondul originii românești a țevilor NEOPE-XA și a vechimii brand-ului în piață. Cu toate acestea, avem atât experiența, cât și echipamentele necesare pentru a demonstra că produsele fabricate de TeraPlast sunt calitative, competitive și pot concura de pe poziție de egalitate din acest punct de vedere cu brandurile deja consacrate în domeniu. Este doar o chestiune de timp și de educare a pieței.

Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. în România în următoarele 6-12 luni?

Traversăm o perioadă plină de provocări în care autoritățile publice, dar și consumatorii sunt mai precauți. Dinamica dezvoltărilor imobiliare pe sectorul rezidențial din perioada 2017-2021 încetinește. Începem să vedem apartamente noi nevândute, reducerea numărului de autorizații noi de construcție eliberate de primării, dar și o mai mare prudență în apetitul cumpărătorilor. Asta se poate reflecta în piața sistemelor de încălzire prin pardoseală printr-o evoluție liniară, fără creșteri semnificative în următoarea perioadă.

Acest lucru poate fi, de ce nu, și o oportunitate de consolidare, de reașezare a pieței de profil. În astfel de perioade, clienții tind să analizeze mai atent soluțiile pe care le aleg, să acorde mai multă importanță siguranței pe care sistemele de încălzire le-o oferă. Totodată, ne așteptăm ca aceste sisteme să devină soluția principală pentru construcțiile noi cu atât mai mult în contextul actualei crize energetice. Sistemele precum NeoTer by TeraPlast sunt compatibile cu sisteme de producere a agentului termic de tipul pompelor de căldură și cu centralele termice în condensație.

Ne puteți spune câteva din obiectivele TeraPlast pe care le implementați în această perioadă?

Obiectivul nostru este să fim lideri pe piețele pe care activăm. În acest sens, investim în extinderea capacităților de producție și în linii noi de business, astfel încât să oferim produse românești de cea mai bună calitate, fabricate cu echipamente de ultimă generație. Ne asigurăm, astfel, că avem capacitatea de a răspunde prompt cererii din piață și așteptărilor clienților noștri.

În același timp, ne asumăm și rolul de promotor al produselor românești la nivel regional. Extinderea amprentei regionale a Grupului TeraPlast este unul dintre obiectivele strategice, iar focusul nostru pentru el se vede în creșterea cu 51% exporturilor în primele nouă luni din 2022.

Nu ignorăm nici nevoia de implicare în dezvoltarea produselor noastre pentru a oferi soluții complete pentru sistemele de care au nevoie clienții noștri. Facem asta fiind în contact permanent cu ei, transmițând informații și cerând feedback.

Evoluția ne definește, suntem un grup dinamic, mereu în căutare de noi și noi moduri de a ne îmbunătăți procesele și portofoliul.