Radox: „Ne propunem sa fim cat mai aproape de firmele de proiectare cu traditie sau potential”.

Analiza realizata de IBC Focus utilizand instrumentul de business intelligence Prospec.ro permite identificarea ratelor de specificare a anumitor materiale in caietele de sarcini monitorizate de consultantii IBC Focus.

Astfel, in ultimele 6 luni ale anului, au fost analizate caietele de sarcini a peste 450 de arhitecti  si am observat ca 17% din aceste firme de arhitectura si proiectare au specificat un brand din domeniul HVAC in solutiile recomandate de ei.

Specialsitii InstalFocus au stat de vorba cu cel mai mare jucator local pe piata aparatelor de incalzire, climatizare si ventilatie: Radox.


1. Doamna Cristiana, cum comentati analiza de mai sus? Cat de importanti sunt arhitectii si firmele de proiectare in influentarea solutiei tehnice in domeniul HVAC?

Cristiana Rosu: Aceste informatii sunt extrem de pretioase. Cand este indicaPoza Cristiana Rosut un anume brand, este mai usor de indentificat care este nevoia clientului din perspectiva raportului pret-calitate. Noi, Radox, ne dorim sa putem oferi produsele potrivite asteptarilor clientilor.

Asa cum este si normal, firmele de proiectare au o mare influenta in stabilirea solutiei tehnice. Este foarte bine sa ne bazam pe specialisti atunci cand dezvoltam proiecte complexe. O firma buna de proiectare are in vedere selectarea unei solutii tehnice si economice prin dimensionarea corecta a echipamentelor HVAC si prin echilibrarea investitiei initiale si a costurilor de mentenanta ulterioare.

Ca strategie, in urmatorii ani,  noi ne propunem sa fim cat mai aproape de firmele de proiectare cu traditie sau potential.

2. Pe perioada verii, piata aparatelor de aer conditionat se incinge. Ce se intampla in restul anului?

Cristiana Rosu: Intr-adevar, piata aparatelor de aer conditionat este foarte sezoniera. In general, statisticile arata ca oamenii incep sa cumpere un astfel de aparat dupa 14 zile calduroase, consecutive.

In restul anului tinem aproape de dezvoltatorii imobiliari, pentru a fi pregatiti sa livram echipamente cand ajung sa lucreze la interior, respectiv in lunile de iarna. In ultimii 5 ani consider ca volatilitatea cererii si ofertei pe piata aparatelor de aer conditionat a fost extrem de mare, imprevizibila si dificil de gestionat. 

3. Asadar, sa inteleg ca a vinde aparate de aer conditionat pe timpul iernii e similar cu a vinde gheata eschimosilor? 🙂

Cristiana Rosu: Dupa cum spuneam, in timpul lunilor de iarna in general echipam apartamente sau cladiri care sunt in constructie si care au ajuns la amenajarile interioare. Au existat in trecut vanzari mai mari in luna decembrie decat in luna iulie a aceluiasi an din acest motiv.

4. Cat de important este marketing-ul online in strategia companiei Radox cand este vorba de piata aparatelor de aer conditionat?

Cristiana Rosu: Marketingul online este important pentru strategia companiei noastre in general, dar inclusiv pentru promovarea aparatelor de aer conditionat. Suntem constant in curs de actualizare si imbunatatire a comunicarii online.

5. Care sunt provocarile comerciale cu care se confrunta piata de HVAC – in special cea a  aparatelor de aer conditionat?

Cristiana Rosu: In afara de produsele premium care se adreseaza unui mic segment de consumatori, restul este despre pret si buget de marketing. Practic, pentru a inregistra succes pe acest segment trebuie: sa poti face stocuri mari, care ajuta sa negociezi preturi de achizitie mici, si sa ai buget, sa poti comunica oamenilor ca ai produse multe in stoc la pret bun. Daca pe alte segmente exista interesul consumatorilor pentru paramentrii tehnici sau un anume brand, la aer conditionat toata lupta se duce pe pret. Oricum, indiferent de brand, aparatele sunt in cea mai mare proportie fabricate in Asia.

6. Cum vedeti ca se incheie anul 2015 pentru piata aparatelor de aer conditionat? Cum a decurs pana acum business-ul pentru dvs. pe acest segment?

Cristiana Rosu: Foarte competitiv. A fost un an in care toti competitorii au avut in stoc marfa la preturi extrem de agresive. A fost cu siguranta un an bun pentru consumatori. 🙂