Povestea soneriei inteligente pentru care Amazon a platit 1 miliard de dolari
|Dupa ce si-a incercat norocul investind in afaceri care au esuat sau nu au avut un impact prea puternic asupra pietei (a dezvoltat o companie care producea software de transcriere a mesajelor vocale in forma de text, dar si o companie care producea un supliment alimentar care elimina mirosurile corporale), Jamie Siminoff, fondatorul si directorul Ring a dezvoltat o sonerie inteligenta care i-a convins pe cei de la Amazon sa ii plateasca 1 miliard de dolari. Ideea i-a venit dupa ce sotia sa i s-a plans ca nu aude soneria.
Povestea soneriei Ring a inceput in 2012, cand Siminoff era la inceput de drum cu aceasta idee si a participat la o emisiune (n.r. Shark Tank) dedicata antreprenorilor care cauta investitori pentru noi idei de afaceri. Acolo a cautat sa primeasca o finantare de 700.000 de dolari in schimbul unei participatii de 10% din companie. Chiar daca nu a reusit sa primeasca finantarea de care avea mare nevoie la acea vreme, aparitia la tv l-a ajutat la cresterea vanzarilor, iar soneria inteligenta – numita initial DoorBot i-a generat in urmatoarea perioada venituri de aproximativ 5 milioane de dolari.
Soneria creata de Siminoff permitea utilizatorilor sa vada cine suna la usa, dar si sa comunice cu cei aflati la intrare printr-o aplicatie instalata pe telefonul mobil. Cu toate acestea, calitatea produsului era indoielnica: imaginea slaba, sunetul inabusit si conexiunea wifi defectuoasa. Pentru a imbunatati produsul, Siminoff a incheiat un parteneriat cu Foxconn, gigantul chinez care produce telefoane iPhone, prin care a refacut complet soneria. Mai apoi, sfatuit de unul dintre investitorii sai, Hamet Watt de la Upfront Ventures, a schimbat numele companiei si al produsului din DoorBot in Ring. Doar pentru domeniul ring.com a fost nevoit sa plateasca 1 milion de dolari, insa „daca vrei sa fii mare jucator pe piata, trebuie sa arati ca unul”, a declarat Siminoff pentru forbes.com.
Pasii urmatori au fost investitiile in promovare, reclame tv in care a aparut baschetbalistul Shaquille O’Neal, iar una dintre loviturile pe care le-a dat a fost sa-l convinga chiar pe Richard Branson, unul dintre cei mai bogati oameni de pe pamant, sa investeasca in afacerea lui.
Soneria de 1 miliard de dolari nu e doar un moft, ea dovedindu-se a fi foarte utila si in prevenirea jafurilor: in anul 2016, politia din Los Angeles a instalat 40 de sonerii inteligente in Wilshire Park, cartier cu cea mai mare rata de spargeri de locuinte din aria orasului. Cu toate ca dispozitivele au acoperit doar 10% din locuintele din zona, nivelul intrarilor prin efractie a scazut cu 55% in 6 luni de la instalarea lor.
Cate sonerii si interfoane au fost specificate in proiectele din ultima luna?
Cu toate ca piata soneriilor inteligente din Romania este inca in dezvoltare, oamenii au inceput sa devina mai deschisi la solutii care incorporeaza tehnologii noi, iar in proiectele din ultimele 30 de zile au existat 420 proiecte care au specificat in caietele de sarcini sonerii si interfoane.
Majoritatea au fost cereri generate de cladiri rezidentiale private, in timp ce 20% din cerere a venit din partea proiectelor din domeniile Hotel&Relaxare si Birouri/Comercial. Conform datelor de pe prospec.ro, au fost specificate un total de 124 de sonerii si 4051 de interfoane.
Doresti sa afli rata de specificare a altor produse folosite in constructii? prospec.ro