Interviu TESY: Lider european în tehnologie de încălzire ecologică și sustenabilă

Într-un interviu recent, am avut onoarea să discutăm cu Claudiu Negrescu, Head Of Market – Romania & Rep Moldova la TESY Romania, despre povestea remarcabilă a companiei și modul în care aceasta s-a transformat într-un catalizator al schimbării în ceea ce privește soluțiile de încălzire și apă caldă menajeră. Vom explora cum TESY a devenit sinonimă cu calitatea superioară, produse inovatoare și, mai presus de toate, cu un angajament puternic față de sustenabilitate.

Cine este TESY și care este istoria companiei?

TESY a fost înființată în 1993 în Shumen, Bulgaria, iar anul acesta aniversează 30 de ani de existență, fiind unul dintre cei mai importanți producători europeni de boilere electrice , rezervoare de apă pentru pardoseală , aparate electrice de încălzire și boilere cu pompă de căldură. În ultimul deceniu, TESY a înregistrat o creștere rapidă a afacerii datorită produselor cu design modern, eficiență energetică și calitate superioară. La 30 de ani de la înființarea companiei, produsele TESY sunt în casele a milioane de oameni din peste 65 de țări de pe 4 continente. În prezent, TESY are peste 1000 de angajați în întreaga lume.

Care ar fi primele 3 atuuri care vă diferențiază de concurență?

Dacă trebuie să menționăm trei lucruri care ne diferențiază de concurenții noștri, acestea ar fi: produse inovatoare cu tehnologie de ultimă oră în fiecare dintre cele patru categorii de produse; angajamentul pentru cercetare și îmbunătățire continuă a produselor și a experienței clienților și echipa de peste 1000 de oameni din întreaga lume care a făcut posibil visul nostru.

Mai mult, dacă o afacere din Bulgaria are ambiția de a avea succes în afara țării, trebuie să aibă un produs excelent, să se adapteze și să fie înarmată cu răbdare pentru o muncă concentrată pe termen lung. Având dorința de a ajunge pe piețele internaționale, trebuie să avem încredere în valoarea adăugată a produselor și serviciilor noastre – fapt care are atât de multe semnificații pentru noi. Suntem un producător de boiler electrice, aparate de încălzire, rezervoare de apă  cu încălzire indirecta și boilere cu pompă de căldură. Pentru primele trei categorii, de exemplu, designul este foarte important, deoarece nu ar trebui să servească doar scopul estetic, ci să arate originea europeană a produselor. În plus, designul vorbește despre funcționalitatea și calitatea produsului. Nu contează dacă vorbim despre produse din gama premium sau medie deoarece încercăm întotdeauna să oferim mai mult clienților noștri – mai multă apă caldă, eficiență energetică mai mare și bineînțeles – cea mai înaltă calitate.

Aici, mai putem menționa și faptul că rezervoarele de apă cu încălzire indirectă fac parte dintr-un întreg sistem de încălzire și/sau răcire pentru uz casnic sau public cum sunt hotelurile, de exemplu. În acest caz, fiabilitatea produsului, precum și instalarea ușoară și simplă sunt absolut necesare, iar acestea sunt cele două avantaje speciale ale noastre care fac ca produsul nostru să fie preferat de instalatori din multe piețe.

Este dificil în industria noastră să avem aceleași produse și aceeași abordare pentru fiecare piață deoarece clienții sunt diferiți și necesită o abordare specială. De aceea, selectăm cu atenție gama de produse pentru fiecare zonă și, dacă este necesar, ne adaptăm produsele, astfel încât acestea să fie relevante pentru nevoile clienților din piața sau regiunea respectivă. De asemenea, distribuția nu este organizată la fel peste tot, ci întotdeauna adaptată specificului pieței.

În ultimii ani, clienții noștri finali și instalatorii profesioniști, care îi ajută să-și aleagă aparatele, au așteptări ridicate în ceea ce privește eficiența energetică , fiabilitatea și mai mult sau mai puțină independență energetică. Având în vedere acest lucru, suntem bucuroși să spunem că suntem gata să răspundem nevoilor lor cu gama noastră de boilere cu pompă de căldură și pompe de căldură rezidențiale pentru încălzire și răcire, care oferă soluții ecologice cu energie regenerabilă și economie semnificativă de energie.

Ce obiective v-ați stabilit pentru anul următor și cum plănuiți să le atingeți?

În fiecare an, cifra noastră de afaceri are o creștere de două cifre, așa că suntem mereu concentrați pe atingerea obiectivelor noastre. Cifra de afaceri estimată pentru 2023 este de 300 mln leva (150 mln EUR), lucrăm la lansări de noi produse, extinderi de noi piețe și investiții în membrii echipei noastre. Există, de asemenea, o piatră de hotar foarte importantă care ne așteaptă și aceasta este fabrica de boilere cu pompe de căldură pe care tocmai am început să o construim și care este planificată să fie gata la sfârșitul anului 2024. Capacitatea fabricii va fi de 200 000 de unități anual. Decizia de a construi fabrica s-a bazat pe tendința globală de creștere a cererii de produse de uz casnic sustenabile, cum ar fi pompele de căldură și boilerele cu pompă de căldură. Cu această nouă unitate de producție, TESY își va consolida poziția de jucător important în industria HVAC.

Considerați că clienții au suficiente informații și vin cu o „lecție învățată” atunci când aleg un produs și au nevoie de mai multe informații?

Ne angajăm să ne educăm publicul, ceea ce înseamnă că îi informăm mereu și le explicăm beneficiile produselor și modul în care acestea vor avea un impact pozitiv asupra vieții lor și vor face diferența.

Noile noastre boilere cu pompă de căldură suspendate din gama AquaThermica Compact asigură până la 75% din economie de energie și ating cel mai înalt coeficient de performanță din Europa, făcându-l unul dintre cele mai eficiente produse de pe piață. Mai mult decât atat, asigură 100% din apa menajeră necesară unei locuințe și pot fi conectate la un panou fotovoltaic. Este important pentru noi să oferim cele mai bune soluții clienților noștri și, în același timp, să le punem la dispoziție toate informațiile necesare despre produse, astfel încât aceștia să poată lua o decizia informată.

În consecință, oamenii au confortul necesar acasă, economisesc energie și își optimizează costurile, contribuind în același timp la protecția mediului.

Având în vedere istoria companiei, care credeți că va fi trendul pe piața de profil, în următorii ani?

Produsele ecologice și sustenabile vor domina piața în următorii ani, urmând tendința din multe alte industrii. Oamenii vor lua în considerare mai des să facă investiții inițiale mai mari pentru produse, ceea ce îi va ajuta să optimizeze costurile de exploatare pe termen lung și vor contribui nu numai la consumul eficient de energie, ci și la independența energetică.

În plus, experiența excelentă pentru utilizatori va continua să fie o prioritate. Electrocasnicele inteligente, care contribuie la confortul casei și la economisirea energiei vor fi ceea ce va prefera clientul.

TESY a fost întotdeauna un pionier în transformarea digitală, mai precis în proiectele IoT pentru îmbunătățirea experienței clienților în industria HVAC, prin lansarea primului convector electric din Europa cu control prin internet.

O altă tendință importantă este realitatea augmentată care creează o experiență îmbunătățită a clienților. De aceea, am dezvoltat aplicația noastră de realitate augmentată TESY AR cu câțiva ani în urmă, pentru a ne sprijini clienții să aleagă cu ușurință cel mai bun aparat TESY pentru nevoile și căminul lor. Aplicația TESY AR permite utilizatorului să plaseze un model 3D realist de boiler electric TESY, boiler cu pompă de căldură sau convector electric în interiorul casei, prin scanarea mediului cu camera telefonului inteligent sau a tabletei. Astfel, se vor asigura că au spațiul necesar pentru aparat și că acesta are, cu adevărat, cel mai bun design care se potrivește în interiorul casei lor.

Care a fost cea mai importantă investiție făcută de companie și ce avantaje a adus?

Fiecare investiție de până acum a fost importantă pentru noi, dar poate cele mai importante sunt investițiile pe care le facem în oamenii noștri. Datorită numeroaselor training-uri, programelor studențești și mediului de lucru sănătos și motivant pe care ne străduim să-l oferim, avem o echipă excelentă de profesioniști, care formează succesul TESY – de la dezvoltarea de noi produse și numeroase soluții brevetate, până la angajații din producție, lansările de produse de succes și noile extinderi pe piață, ne asigurăm că mereu comunicăm deschis, sprijinim și prețuim  fiecare dintre angajații noștri, astfel încât aceștia să se simtă în siguranță și să fie încrezători.

Cum v-ați dori să fie recunoscut TESY peste 10 ani de acum înainte?

În anul celei de-a 30-a aniversări, ne schimbăm motto-ul: „Warmth made for the world”, pentru că suntem conduși de ambiția de a continua să fim printre liderii industriei globale, dar ne dorim, în continuare, să facem viața oamenilor mai ușoară, mai confortabilă și mai plăcută în orice colț al lumii. Asemenea ultimilor 30 de ani, continuăm să depunem toate eforturile pentru a fi recunoscuți drept un producător de soluții durabile și de înaltă calitate pentru apă caldă menajeră, încălzire și răcire.