INTERVIU: Iancu Lazaroiu, General Manager MIU: „Clientii nostri apreciaza experienta si perspicacitatea cu care tratam orice proiect”

De 27 de ani ofera pietei echipamente pentru bai si servicii de consultanta cu ajutorul unei echipe de profesionisti. MIU a devenit astfel un reper in domeniul de specialitate, reusind sa se remarce intr-o serie de proiecte importante, toate tratate cu extrem de multa atentie si profesionalism. Cum au ajuns aici si ce a insemnat criza din 2008 la nivel de business am aflat chiar de la dl Iancu Lazaroiu, General Manager al companiei intr-un interviu pe care va invitam sa il regasiti mai jos.

Pe scurt, ce inseamna MIU si carui domeniu se adreseaza produsele si serviciile pe care le propuneti pietei?

Firma Miu de 27 de ani furnizeaza echipamente de baie si servicii de consultanta, mentenanta pentru zona rezidentiala si publica tip: horeca, office, spatii comerciale si spatii pentru persoane private de libertate.

Care sunt produsele principale pe care le oferiti? Va invitam sa ne spuneti cateva cuvinte despre aceste produse? Care sunt punctele forte?

Obiectele sanitare din portelan, robinetarie, cazi, cabine si mobilier de baie inclusiv accesorii specifice acestei zone, sunt principalele produse pe care le oferim. Avand un istoric in domeniu acesta, am incercat sa triem producatorii sau furnizorii in functie de calitate si seriozitate, ce erau necesare pentru a ne crea o piata. Intodeauna am cautat sa introducem produse noi cu tehnologie avansata de care piata din Romania avea o mare nevoie (ducea lipsa).

Ce ar trebui sa stie un client in clipa in care apeleaza la serviciile si produsele dvs.?

Suntem intodeauna deschisi sa colaboram atat cu beneficiari care au cunostinte avansate in acest domeniu cat si cu cei ce sunt la inceput si necesita prezentarea elementelor de baza dintr-o sala de baie, ajungand la amenajari complexe, in functie de necesitatea obiectivului.

Care sunt principalele avantaje ale acestor produse si ce va diferentiaza de concurenta directa si indirecta?

Principalul avantaj este ca suntem focusati numai pe aceasta nisa: sali de baie si grupuri sanitare rezidentiale si publice. Personalul este specializat in acest domeniu. Furnizorii in general sunt producatori cu traditie in domeniu, si ne transmit intodeauna documentatiile necesare pentru a fi informati la timp. Clientii nostri apreciaza experienta si perspicacitatea cu care tratam orice proiect, avand solutii pentru orice problema ivita pe parcursul lucrarilor unei constructii, cea ce cred ca ne diferentiaza de concurenta.

Raportat la momentul demararii unei constructii, care ar fi momentul ideal in care un client ar trebui sa ia legatura cu dvs. pentru implementarea solutiilor si a prodselor pe care le comercializati?

Intodeauna legatura cu noi ca furnizor de sanitare se face la demararea proiectului de arhitectura. Aceasta ar fi momentul ideal. Dar daca aceasta faza este depasita se vor gasi intodeauna solutii pentru finalizarea investitiei, clientul beneficiind de cea mai buna proiectie tehnica si financiara.

Unul din aspectele spre care isi indreapta atentia in prezent marii actori din domeniul constructiilor este protejarea mediului inconjurator. Ce beneficii aduc mediului produsele comercializate de dvs.?

Aici chiar avem foarte multe de spus. Conceptul de constructii ecologice: ÔÇÖÔÇÖCasa verdeÔÇÖÔÇÖ este foarte puternic implementat in camera de baie. Certificarea: Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) drept barometru, pentru produsele specifice acestei zone, reduce cu mult producatorii care pot furniza aceste cerinte. Consumul de apa este pe prim-plan: 2/4 litri consum pentru unitatea de spalare WC, 3 litri/min baterie lavoar cu senzor IR, 3/6 litri/min zona dus (temporizare, senzor IR sau capacitiv), 0,3 litri/ unitatea de spalare actionare senzor IR sau radar, consum redus sau de energie sau din surse regenerabile tip celule fotovoltaice sau mini turbine hidroelectice, pentru sistemele actionate senzorial IR/Radar/Capacitiv, materiale reciclabile cu un continut redus de metale grele, durata de exploatare crescuta. Avem legaturi directe cu acesti producatori si suntem sprijiniti la furnizarea obiectelor sanitare si robinetarie pentru constructii ce sunt certificate ecologic.

Care a fost cea mai mare provocare din punct de vedere profesional intalnita in domeniului in care activati?

Eu cred ca aproape la fiecare proiect exista ceva ce nu s-a mai intalnit pana in acel moment. Aceasta ne face sa studiem bine toate detaliile, solutia gasita sa fie la nivelul cerintelor beneficiarului. Exemple ar fi ca: amplasarea unei minipiscine mari 5900x2400x1300mm intr-o zona fara acces pentru aceste dimensiuni. Solutia fiind sa fie ridicata si trecuta peste cladirile aflate in zona. Furnizare de obiecte sanitare, baterii cu senzor, acesorii baie, pentru un grup de cladiri cu destinatie birouri avand o cantitate de aproximativa de 300 de unitati, cu cerinte ridicate de calitate si certificate (LEED) intr-un timp foarte scurt.     

Activati pe piata din Romania de aproximativ 27 ani. Cat de mult s-a schimbat piata de la inceput pana in prezent din punct de vedere comercial?

Pentru noi schimbarea este foarte mare. Intre anii 1990 si 2007 piata obiectelor sanitare a fost intr-o continua crestere. Dupa ce criza din 2008 s-a facut simtita si in Romania, piata din acest domeniu a fost puternic afectata, jucatori mari din piata au fost nevoiti sa se retraga. Si noi am fost afectati, fiind necesar sa regandim intreaga strategie comerciala. Daca in anii 90 trebuia intodeauna sa te vezi fata in fata cu un client, acum aceasta se intampla din ce in ce mai rar. Nivelul ridicat din domeniul comunicatiilor, a facut sa se schimbe total sistemul de prezentare/ofertare/vanzare.

Daca tot am mentionat ideea de provocari, care a fost cea mai neobisnuita solicitare venita din partea unui client?

Introducerea intr-o locatie finalizata a unui obiect de dimensiuni mari, ridicand acoperisul cladirii.

Care a fost cel mai ambitios proiect in care v-ati implicat?

In anul 2003 am introdus productia de asamblare a sistemelor de hidromasaj si baie cu aburi, cea ce ne-a facut cunoscuti in toata tara. 

Considerati ca in momentul de fata Romania este la acelasi nivel cu alte tari din punct de vedere al domeniului in care activati?

Da cred ca suntem egali cu celelalte tari din Comunitatea Europeana, in acest domeniu, Nivelul scazut de dotare la anumite constructii rezidentiale si publice sau lipsa bailor si grupurilor sanitare sunt influentate de accesul la retelele de apa si canalizare cat si de bugetul alocat investitiei.

Ce v-ati propus pentru 2019 si cum planuiti sa va atingeti obiectivele?

Sa accesam o masura dintr-un program de finantare european, pentru a tehnologiza o linie de productie de materiale compozite (solid surface).

In calitate de manager al companiei, care credeti ca a fost metoda de marketing cea mai eficienta care v-a adus cele mai bune rezultate de pana acum?

Informatia despre piata. Aceasta a facut sa gasim intodeauna o metoda de abordare a clientilor si de cele mai multe ori avand ca rezultat o tranzactie (vanzare).

Daca ati putea alege orice persoana, cu cine ati lua un pranz de afaceri?

Intodeauna am avut o atractie pentru persoane inteligente si pragmatice, din familia arhitectilor, constructorilor, sau a producatorilor din acest domeniu. Cu siguranta as lua pranzul cu una dintre aceste persoane. Un nume? Robert Summer Aquis ÔÇô Systems AG.

3 lucruri care nu lipsesc din rutina dvs. zilnica?

Telefonul cu bateria incarcata
Ochelarii
Cheile pentru acces 

Pentru final suntem curiosi sa aflam ce alte activitati va pasioneaza si unde va gasim dupa ce se termina programul de la birou?

Ma delectez in bucatarie incercand diferite retete, sau in gradina de la tara. Ski iarna  cand este zapada, plimbari cu bicicleta sau pe jos vara cand vremea este frumoasa.

Exista ceva ce ati fi dorit sa va intrebam si nu am facut-o?

Cum apreciati calitatea pietei muncii din acest domeniu si pregatirea profesionala a celor care activeaza in aceasta zona.