Interviu Gewiss: „Credem că tehnologia va intra în casele noastre în ritm accelerat în următorii 5 ani”
|Compania Gewiss şi-a confirmat poziţia de lider de piaţă în domeniul aparatajelor electrice, reuşind în ultimii 3 ani performanţa de a-şi dubla cifra de afaceri. Pentru 2018 a alocat un buget impresionant de 14 milioane de euro, bani care urmează a fi investiţi în consolidarea acestei poziţii fruntaşe şi pentru a răspunde cât mai bine nevoilor actuale ale pieţei. Cum se vede piaţa din poziţia de lider, care sunt cele mai mari provocări întâlnite şi care cea mai populară soluţie electrică aleasă de români am aflat de la dl. Dan Roşu, Manager General Gewiss România, într-un interviu acordat în exclusivitate IBC Focus.
Ați afirmat că “Ascultarea pieței a fost întodeauna un impuls fundamental al strategiei GEWISS, concepută pentru a percepe nevoile pieței și să anticipeze schimbările acesteia. “ Cum simțiți în acest moment piața din România? Suntem pe drumul cel bun din punct de vedere al evoluției?
Suntem în plin proces de consolidare a pieţei de materiale electrice, pe un număr redus de firme mari de distribuţie. Ultimii doi ani au adus falimente notabile în rândul distribuitorilor de materiale electrice, acest moment fiind prielnic companiilor cu o situaţie bună financiară şi cu o strategie adecvată momentului, având ocazia să îşi mărească cota de piaţă şi prezenţa în marile oraşe. Este un proces normal pentru o piaţă în proces de maturizare, dar dureros pentru companiile care pierd această luptă. Un lucru bun pentru capitalul local este faptul că piaţa distribuţiei de materiale electrice este dominată de companii româneşti, în mare parte fiind chiar firme de familie. Este probabil unul din puţinele domenii în care companiile româneşti sunt dominante.
Din experiența de până acum, care sunt cele mai întâlnite greșeli la specialiștii cu care ați interacționat?
Sunt multi specialişti care îşi încep cariera cu o mare pasiune pentru tehnologie. Pornesc cu entuziasm propria afacere, cu aşteptări mari, nerealiste, legate de veniturile imediate pe care le pot obţine. Se întâmplă destul de des ca astfel de antreprenori tineri să renunţe şi să revină la poziţia de angajat. Antreprenorii tineri care intră în contact cu Gewiss, primesc nu doar consultanţă de natură tehnică, dar şi sugestii realiste pentru dimensionarea propriei afaceri.
Oferiți soluții atât pentru beneficiari cât și pentru specialiști. Cât este de ușoară interacțiunea cu specialiștii din domeniu?
Suntem activi într-o piată plină de meseriaşi, dar cu puţini specialişti. Se întâmplă des ca soluţiile complexe, cum sunt cele de casă inteligentă Gewiss, să fie evitate de meseriaşi. Dar un meseriaş poate deveni specialist dacă îţi asumă procesul de pregătire. La Gewiss, organizăm cursuri de perfecţionare în mod constant, fără costuri pentru participanţi. Este o invitaţie pentru toţi cei care doresc să participe.
Dacă tot am menționat și de soluțiile oferite direct beneficiarilor, ce ar trebui să știe aceștia atunci când vin să vă solicite serviciile?
Beneficiarul trebuie să aibă planurile casei şi dispoziţia potrivită pentru o discuţie de circa o oră, în care să aleagă din varietatea de scenarii posibile Gewiss pentru clădire, ce anume îşi doreşte. Noi ne asumăm configurarea scenariilor şi recomandarea specialiştilor ce pot face instalarea şi programarea echipamentelor. Pentru beneficiar, simplitatea este esenţială.
Considerați că în prezent beneficiarii mai țin cont de preț sau preferă calitatea în detrimentul prețului?
Calitatea trebuie să justifice pretul, iar preţul trebuie să fie rezonabil pentru calitatea oferită. Evoluţia Gewiss în Romania este probabil chiar dovada că beneficiarii aleg mai mult calitatea acum decât în trecut.
Dacă ar fi să le oferiți 2 sfaturi esențiale beneficiarilor atunci când își aleg soluțiile optime pentru proiectele lor, care ar fi acestea?
- Alegeti o soluţie pentru instalaţia electrică pe care să o aveţi toată viaţa!
- Adăugati putină tehnologie, pentru confortul dumneavoastră!
Pe lângă activitatea și serviciile oferite la Gewiss, aveți și multe alte activități extra de fidelizare și recompensare a clienților. Este acesta un punct forte în lupta cu concurența?
Cifra de afaceri Gewiss a crescut de 4 ori în ultimii 10 ani. Ne place lupta cu concurenţa şi ştim că trebuie să ne respectăm partenerii, să fim rapizi în luarea deciziilor şi să muncim. Dar, desigur, partenerii Gewiss îşi doresc să facă profit, iar Gewiss trebuie să fie mai atragător decât concurenţa.
Misiunea Gewiss este aceea de a îmbunătăți calitatea și siguranța vieții de zi cu zi prin soluții ingenioase. Care a fost cel mai important proiect de până acum care v-a adus mai aproape de atingerea acestei misiuni?
Soluţia Gewiss pe standard modular este cea mai des întâlnită alegere a românilor atunci când îşi construiesc o casă sau renovează una existentă. Este o misiune îndeplinită pentru noi.
Știm că investiți foarte mult în angajații dvs, dar de obicei în cazul echipelor apar și tensiuni și situații de stres. Cum gestionați astfel de situații pentru a vă menține echipa unită?
Oamenii fac diferenţa între companii. La Gewiss avem ca prioritate susţinerea evoluţiei angajaţilor. Oferim multe cursuri tuturor colegilor şi promovăm în funcţii colegii cu performanţe foarte bune. Respectul şi sinceritatea sunt valori esenţiale în compania noastră. Nu există companii perfecte, dar educaţia şi valorile corect asumate ajută comunicarea în companie şi depăşirea cu uşurinţă a problemelor ce pot apărea uneori.
Într-o notă personală, dacă ar fi să atribuiți succesul dvs unui singur lucru/unei singure persoane, care ar fi și de ce?
Succesul meu este legat de succesul Gewiss pe plan local şi se datorează în totalitate echipei Gewiss România. Sunt oameni deosebiţi, pasionaţi de munca lor şi le sunt recunoscător.
Ce v-ați propus să obțineți de la 2018 pe plan profesional?
Ne asumăm în 2018 elaborarea unui plan care să dubleze cifra de afaceri Gewiss în Romania în următorii 5 ani. Avem idei ambiţioase şi credem că tehnologia va intra în casele noastre în ritm accelerat în următorii 5 ani, iar Gewiss va fi printre mărcile care vor conduce acest proces.
Pentru final, am păstrat o curiozitate. Cum decurge o zi normală în culisele unui lider de piață în domeniul aparatajelor?
În fiecare zi sunt în căutarea unor noi idei ce ne pot diferenţia de competitorii noştri. Ideile apar doar interacţionând cu alţi oameni. Aşadar, o zi normală este o căutare de idei ce ne pot face pe mine şi pe colegii mei mai buni decât în ziua precedentă.