Dan Irimia, Director Comercial DEMATEK WATER MANAGEMENT: „Pentru 2021-2023 estimam o investitie de aproximativ 3 milioane euro in principal intr-un hub logistic”
|De peste 3 ani, Dematek Water Management ofera solutii in sectorul de alimentari cu apa si canalizare si isi propune sa devina un reper pentru clienti, dar si sa isi tripleze cifra de afaceri in urmatorii 3 ani. Ce au insemnat experientele de pana acum si cum s-a resimtit perioada starii de urgenta in activitatea companiei am aflat de la dl Dan Irimia, Director Comercial DEMATEK WATER MANAGEMENT in cadrul unui interviu pe care va invitam sa il descoperiti mai jos.
Pentru inceput va rugam sa ne spuneti, pe scurt, care sunt solutiile pe care le propune compania dvs pietei?
DEMATEK WATER MANAGEMENT este o companie care printr-o retea de companii locale si internationale dezvolta, produce, importa si comercializeaza produse si servicii pentru sectorul de alimentari cu apa, canalizari si sisteme complete de alimentare cu gaze. Modelul de business reprezinta coagularea unor companii mici si medii profesionale pe diverse divizii din cadrul sectorului prin care sa se ofere consultanta, proiectare si furnizarea de produse si servicii complete indiferent de complexitate.
In principal, se adreseaza proiectelor de infrastructura medie si mare.
Cum au decurs ultimele 12 luni in materie de activitate si ce impact a avut starea de urgenta instaurata de pandemie asupra business-ului?
Lucrarile de infrastructura din zona de apa si canal sunt pe un trend pozitiv si sunt estimari ca se va mentine ritmul de crestere pana la final de an. Daca analizam piata prin jucatorii importanti se observa ca au avut cresteri semnificative a cifrei de afaceri. In cazul nostru, suntem in expansiune si vom continua implementarea companiei in piata.
Dincolo de cifrele realizate, astazi sunt mai importante urmatoarele 12 luni, in conditiile in care “criza sanitara” este in expansiune si fara un orizont clar privind termenul si modalitatea de rezolvare.
Prin urmare, daca analizam masurile care s-au aplicat, acestea se structureaza pe 3 componente importante: sociala, bancara (financiara) si investitii. Ordinea masurilor implementate sugereaza ca in urmatoarele 12 luni intreaga economie va fi afectata de o criza severa. In fapt programele gen IMM Invest, IMM leasing, Noua casa si alte diverse scheme de injectare de lichiditate sunt programe destinate sa intareasca sistemul bancar (financiar) pentru a se evita situatia din 2008. Din acest sistem bancar injectat cu “steroizi” se vor alimenta programele de sprijin social, nu investitiile.
Planul de relansare bazat pe investitii se va pune in practica intr-un orizont de 24 – 36 luni.
In concluzie, revenind la compania noastra, 2020 se va inchide cu o crestere semnificativa fata de 2019 si preconizam un 2021 foarte dificil pentru sectorul in care activam.
Care a fost produsul vedeta al companiei în acest an?
Cu siguranta, pentru noi produsul vedeta este AML Pro care anul acesta a fost selectat in programul TAG Europe (The Technology Approval Group) si prin intermediul caruia suntem prezenti in departamentele de detectie ale companiilor mari de utilitati din Europa de Vest.
Ce va propuneti pentru 2021 ca si obiective si investitii?
In acest moment finalizam planul de investitii pentru 2021-2023 si nu avem datele finale, dar estimam o investitie de aproximativ 3 milioane euro in principal intr-un hub logistic. Prin finalizarea investitiei vom dezvolta gama de servicii si produse oferite clientilor cu un potential de crestere estimat la 10 milioane de euro in 2023.
Avand in vedere ca activati intr-un domeniu destul de dinamic, cum luptati cu concurenta?
Consumam foarte putina energie in a contracara actiunile, cantitatea substantiala de fake news si mesajele toxice ale concurentei in ceea ce ne priveste. Desi, ne propunem o triplare a cifrei de afaceri in urmatorii 3 ani, obiectivul nostru se va realiza fara a prelua din cota de piata a concurentei.
Din acest motiv, preferam sa ne focusam si sa muncim la programul nostru de implementare in piata a companiei, sa facem inteligibil mesajul catre client, sa observam tenditele de achizitie ale clientilor si sa progresam.
Lucram si investim continuu sa ne imbuntatim serviciile oferite clientilor.
Va invitam sa ne spuneti cateva cuvinte despre unul din proiectele in care ati fost implicati si de care sunteti foarte mandru.
Dupa un an de discutii, prezentari si propuneri suntem prezenti in cadrul programului TAG Europe 2020 care pentru noi reprezinta pe de o parte o certificare la nivel european ca avem produse cu un puternic caracter inovativ, cat si accesul la o piata noua, profesionista – companii de apa si canalizare din Europa de Vest.
Care este secretul unei bune colaborari cu clientul, din experienta dvs actuala?
Ca in orice colaborare, trebuie sa existe un dialog continuu prin care sa se inteleaga pozitia fiecaruia. Scopul nostru asumat in companie este ca orice client care a realizat proiecte cu echipa noastra sa-si aduca aminte de acele proiecte ca fiind cele mai profitabile si confortabile.
Din aceasta perspectiva, ne concentram atentia pe proiectul clientului, pe toate etapele de implementare.
Pentru ce v-ar place sa fie recunoscuta compania pe care o reprezentati peste 10 ani de acum in colo?
Simplitate.
Care s-a dovedit a fi cea mai eficienta metoda de a va gasi clienti noi?
Cea mai eficienta metoda in acest sector de business ramane intalnirea cu clientul. Dupa o prospectare a lucrarilor si companiilor prin diverse canale media, pasul urmator trebuie sa fie intalnirea cu clientul.
Unde va gasim in afara orelor de munca?
In general, sunt impreuna cu familia. Daca nu sunt plecat in delegatie, in formula completa de 3 a familiei, ne putem intalni fie in parc la plimbare, fie pe biciclete, fie la o terasa, fie plecati pe undeva. Din fericire, suntem destul de activi preferand iesirile, in locul confortului de acasa.