Cosmin State, Managing Partner SPIN Electrice: „Principalul avantaj al gamei proprii pentru clientii nostri este garantia calitatii”

SPIN Com-Exim este una din companiile de renume de pe piata instalatiilor si echipamentelor electrice din Romania, cu o experienta solida de peste 25 ani in industrie. Cu o cifra de afaceri de peste 7 milioane de euro, SPIN Com-Exim deruleaza parteneriate pe termen lung cu lanturi de retail, sute de magazine de profil, firme de constructii si electricieni, fiind recunoscuta pentru gama variata si calitatea produselor sale. Care este secretul si cum au reusit sa diferentieze de concurenta directa am aflat chiar de la dl Cosmin State, Managing Partner SPIN Electrice.

Ce inseamna SPIN ELECTRICE pentru piata instalatiilor si echipamentelor electrice din Romania?

SPIN Electrice este unul din principalii distribuitori de materiale si instalatii electrice din Romania si, totodata, din punctul nostru de vedere, reprezinta un etalon al profesionalismului si al seriozitatii. In cei peste 25 ani de activitate, compania noastra a avut un parcurs de succes, atat in ceea ce priveste portofoliul de clienti si de produse, cat si inovatiile implementate, si consideram ca ne diferentiem prin deschiderea fata de noutatile internationale in domeniu dar si prin receptivitatea la nevoile clientilor nostri.

De asemenea, ne mandrim cu o echipa sudata, o echipa de profesionisti care intelege piata de electrice si care poate oferi consiliere avizata clientilor B2B dar si B2C.

Ce isi doreste SPIN sa propuna nou in aceasta piata?

In ultimii ani, strategia noastra a vizat doua directii principale si anume: noutati in materie de produse (fie ca vorbim despre produse smart sau alt tip de produse electrice – am avut o prezenta constanta la cele mai importante targuri de electrice la nivel global, am testat in premiera anumite game si, in functie de feedback-ul primit din piata, am listat in oferta noastra produse cu un raport excelent calitate-pret dar si cu tehnologii inovatoare) si abordari diferite ale segmentelor diferite de clienti (avem echipe de vanzari diferite pentru principalele segmente de clienti, precum dezvoltatori imobiliari, lanturi de retail, traditional trade si consumatori finali). Aceste doua directii ne permit sa fim mereu la curent cu evolutia pietei, ba chiar sa previzionam anumite trenduri si sa le punem in aplicare inaintea tuturor.  

Aveti o experienta de peste 25 de ani in domeniu. Care a fost cea mai dificila perioada si de ce?

Din fericire, nu am avut perioade extrem de dificile, iar asta se datoreaza atat seriozitatii cu care am abordat fiecare situatie, cat si deciziilor calculate. Pe de alta parte, fiecare perioada vine cu provocarile ei si nu consider ca, intr-un business de succes pe o piata competitiva, exista vreun moment in care sa te poti declara multumit. Ne dorim mereu sa facem mai mult, sa fim mai buni, sa ne auto-depasim, iar aceste valori sunt transmise fiecarui coleg nou care vine in echipa noastra.

Cine sunt in principal clientii dumneavoastra si care sunt diferentele dintre ei?

Clientii nostri sunt in general cei din categoria B2B, fie ca vorbim de traditional trade, dezvoltatori imobiliari sau distribuitori zonali sau locali. Bineinteles, incercam sa identificam si alte piete cu potential asa ca, in acest moment, ne concentram pe dezvoltarea unor platforme de e-commerce datorita carora sa avem o cota de piata cat mai mare.

Ce ar trebui sa stie un client in clipa in care doreste sa achizitioneze un sistem electric complet de la SPIN?

Consilierii nostri de vanzari pun intrebarile necesare inainte de a face recomandari de produse, precum si inainte de face oferte pentru o solutie mai complexa, asa ca un client nou ar trebui sa stie ca poate avea incredere in expertiza lor si in propunerile pe care i le vor face. De asemenea, ar trebui sa stie ca avem unele din cele mai competitive preturi din intreaga piata de electrice din Romania, precum si stocuri de sute de mii de produse alimentate permanent, ca produsele noastre au standarde de calitate excelente si, nu in ultimul rand, ca va primi comanda rapid.

Daca este sa vorbim de proiecte – santiere, in ce faza e ideal ca un proprietar de cladire de birouri sau fabrica sa ia legatura cu dumneavoastra pentru a implementa solutiile?

Clientii care dezvolta proiecte rezidentiale sau de alta natura, de amploare, ar trebui sa ne contacteze chiar din faza de proiectare fiindca putem discuta cu echipa tehnica si putem veni cu recomandari de produse si solutii cu un raport excelent calitate pret. Ulterior, putem programa livrarea produselor chiar in momentul in care celelalte etape au fost finalizate, astfel incat lucrarile sa aiba cursivitate. Apropo de asta, ii sfatuiesc pe toti cei care comanda produse electrice in cantitati industriale sa se asigure ca firmele cu care colaboreaza au respectivele referinte in stoc si ca pot onora comenzile in timpul agreat. La SPIN, noi ne mandrim cu cele 3 depozite pe care le detinem si care insumeaza o suprafata de peste 4000 metri patrati si care ne permit sa mentinem stocuri alimentate permanent din mii de referinte din diferite categorii de pret. Mai mult, flota noastra proprie ne permite sa livram direct comenzile clientilor din intreaga tara, astfel incat produsele ajung intotdeauna la timp la acestia.

Care sunt principalele probleme cu care se poate confrunta un client?

Daca va referiti la clientii care comanda produse si solutii electrice, am intalnit cazuri de clienti, care colaborasera in trecut cu alti furnizori si care s-au plans de termenele de livrare depasite, precum si de calitatea produselor comandate.

Sfatul meu pentru cei care isi doresc sa nu intampine probleme este sa aleaga mereu companii cu reputatie in domeniu, care le pot oferi garantia calitatii, promptitudinii si profesionalismului, asa cum este si cazul SPIN Electrice.

Ce considerati ca lipseste in momentul de fata pietei de instalatii electrice din Romania?

O mai mare deschidere spre a adopta solutii si produse inovatoare si, totodata, ecologice, care sa ne ajute sa protejam planeta.

Care ar fi top 3 atuuri care va diferentiaza de concurenta dvs?

Seriozitatea, inovatia si spiritul de echipa.

Seriozitatea, fiindca suntem seriosi atat cu furnizorii cat si cu partenerii si, in cei 25 ani de activitate, am avut doar colaborari bazate pe respect si promisiuni onorate, asa ca avem referinte excelente in toata piata de electrice.

Inovatie, fiindca ne numaram printre putinii care sunt la curent cu toate trendurile din acest domeniu, ba chiar le si adopta pe plan local, devenind astfel deschizatori de drumuri.

Spirit de echipa, fiindca avem o echipa cu care ne mandrim, multi dintre colegii nostri lucrand chiar si de 20 ani in cadrul companiei. Reusim tototdata sa atragem si colegi din generatia tanara si sa ii facem sa ramana pe termen lung, lucru mai rar intalnit in industria noastra, iar asta se intampla datorita conditiilor de lucru peste medie si a respectului pe care il aratam colegilor nostri.

Sunteti unic importator al produselor DeLight, dar detineti  si brandul propriu de produse electrice SPIN Electrice. Care sunt avantajele produselor DeLight dar si care e principalul avantaj de a avea un brand propriu?

Principalul avantaj al gamei proprii pentru clientii nostri este garantia calitatii, urmata de cel mai bun raport calitate pret pe care acestia il vor gasi in cazul celor mai multe din produse.

Pentru noi, ca si distribuitor, beneficiile de a avea un brand propriu sunt: posibilitatea de a aduce in Romania produsele pe care ni le dorim, la standarde de calitate peste medie, dar si cresterea notorietatii numelui companiei, avand in vedere ca in ultimii ani produsele comercializate sub brand propriu au purtat denumirea SPIN.

Ce inseamna marketingul pentru compania dvs? Care s-a dovedit a fi cea mai eficienta metoda de promovare si de unde vin cei mai multi clienti?

Ne-am dat seama de-a lungul timpului, odata cu cresterea companiei, ca marketing-ul este un domeniu cheie in strategia generala a oricarui business sanatos, astfel ca ii acordam o importanta bine meritata. Ba chiar, am inceput sa punem bazele echipei de marketing care sa implementeze viziunea noastra in ceea ce priveste promovarea produselor si serviciilor SPIN si care sa vina cu propriile idei. Intrucat activam pe piete diferite, exista mai multe metode de promovare care livreaza rezultate, asa ca ar fi incorect sa nominalizez una singura. Totusi, as putea spune ca promovarea online, precum si promovarea in social media au reprezentat o surpriza placuta in ultimii ani si intentionam sa facem si mai multe la acest capitol.

Cum s-a incheiat 2018 si ce v-ati propus pentru 2019 si cum planuiti sa va atingeti aceste obiective?

Anul 2018 s-a incheiat cu un bilant pozitiv, cu o crestere a cifrei de afaceri cu mai bine de 10% (7,5 milioane de euro in comparatie cu 6,7 milioane de euro in 2017), si cu un portofoliu mai extins de clienti. Pentru 2019, ne propunem sa continuam trendul ascendent, sa crestem si mai mult volumele de produse, odata cu un nou depozit al companiei cu o suprafata de 2500 metri, pe care il construim in prezent, si sa devenim un jucator important pe noi segmente de piata, cum ar fi zona de e-commerce pentru produse electrice. Bineinteles, este nevoie de multa munca si dedicare pentru a finaliza aceste proiecte de anvergura insa planul nostru se intinde pe o perioada de 2-3 ani, fiindca suntem constienti ca lucrurile bune si trainice se construiesc in timp.

Daca ati putea alege orice persoana, cu cine ati lua un pranz de afaceri?

Cu Ion Tiriac, un business man pe care il admir pentru viziune si pentru deciziile inspirate pe care le-a luat de-a lungul timpului.

3 lucruri care nu lipsesc din rutina zilnica?

Revista presei de business, pentru a fi la curent cu ce se intampla pe plan local si international, cafeaua de dimineata si, nu in ultimul rand, o plimbare pe jos, in detrimentul masinii.

Ce v-ati fi dorit sa va intrebam si nu s-a regasit in lista de mai sus?

Daca angajam in continuare 🙂 Da, cooptam colegi noi in echipa atat pentru birourile din Bucuresti, cat si pentru sediul central din Afumati, asa ca ii invitam pe cei care vor sa faca performanta in vanzari, marketing sau logistica, sa ne scrie la office@spincomexim.ro