Cat de mare este piata centralelor termice din Romania si cine o influenteaza?
|Vanzarile de centrale termice, o piata de aproximativ 60 de milioane de euro anual, sunt influentate in continuare de debransarile de la sistemul centralizat, dar si de înlocuiri sau instalari noi, ceea ce dovedeste o maturizare a industriei de profil.
Ariston Thermo România, liderul pietei locale de centrale termice si boilere, estimeaza ca introducerea directivelor ErP (Energy-related Products Directive) incepand cu toamna acestui an cu privire la eficienta energetic a echipamentelor de incalzire vor schimba definitiv piata locala de centrale termice pe gaz. “Incepand cu septembrie 2015, directivele ErP impun ca pe pietele europene si astfel si pe cea locala sa nu mai fie comercializate decat produse ce ating un anumit prag de eficienta energetica. Astfel, odată cu septembrie 2015, centralele în condensare vor fi practic singurele care intrunesc aceste criterii”, a declarat, intr-un comunicat Catalin Draguleanu, Country Manager Ariston Thermo Romania.
Asadar, ne pregatim pentru orientarea catre cazanele in condensatie cu randament ridicat, in detrimentul celor conventionale care acum inca domina autoritar piata din Romania. Viessmann este compania care a introdus aceasta tehnologie în Romania inca de la sfaraitul anilor `90. Cu toate ca aceste produse erau percepute la vremea aceea ca fiind scumpe, in scurt timp s-a observat ca investiția se amortizeaza repede deoarce randamentul deosebit al cazanelor in condensație se reflecta in consumuri mai mici, ce se simt cu fiecare factura de gaze.
Pe acest segment de piata Viessmann este lider consacrat, cu mai bine de 30 de procente, dintr-o piata estimata la circa 60 de milioane de euro pe an. Este vorba de o piata in care exista peste 10 jucatori importanti.
In mod normal, orice investitie in constructii este influentata in cea mai mare masura de catre arhitectii care o proiecteaza si propun solutii tehnice. In Romania, 97% din arhitectiii activi in piata specifica minim un brand in caietele de sarcini. In cazul centralelor termice, situatia e exact pe dos: doar 8% din arhitectii care au propus ca si solutie la investitiile lor din ultima luna au specificat si un brand al producatorilor de centrale termice.
Analiza realizata de IBC Focus prin intermediul Prospec a fost realizata in ultima luna de zile pe un esantion de 171 de arhitecti care au specificat un volum de 14.205 centrale termice.
Cele mai multe proiecte in care s-a specificat ca si solutie centralele termice sunt cele din domeniul Cladirilor Rezidentiale Private (52%), urmate de Industrial (22%).
55% din proiectele in cadrul carora s-au specificat centralele termice sunt in stadiul de executie, in timp ce doar 3% sunt in intentie.
Faptul ca doar 8% din arhitectii si proiectantii din Romania specificat un brand de centrale termice in caietele desarcini poate reprezenta o oportunitate imensa de diferentiere si infuentare a pietei de catre producatorii de centrale termice.
IBC Focus a lansat cea mai moderna platforma de comunicare si promovare catre arhitecti – Arhispec.ro, unde deja exista inscrisi producatori de centrale termice. Cere voucherul tau cadou de 250 euro completand formularul de mai jos.