Investiție de 13 milioane lei pentru 44 km de cale ferată: electrificarea liniei Verești–Botoșani intră în faza de pregătire
|Alte proiecte similare de modernizare feroviară sunt în derulare la nivel național, cu scopul de a crește eficiența și conectivitatea rețelei de transport

Șase companii au depus patru oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent electrificării liniei de cale ferată Verești–Botoșani, în cadrul unei licitații lansate de Sucursala Regională de Căi Ferate (SRCF) Iași. Proiectul vizează electrificarea a 44 de kilometri de cale ferată, cu o valoare estimată a contractului de 13,1 milioane de lei (aproximativ 2,6 milioane euro). Studiul trebuie finalizat în termen de 28 de luni. Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost 7 aprilie 2025.
Lista ofertelor depuse include:
- TPF Inginerie SRL, cu terț susținător TPF – Consultores de Engenharia e Arquitetura
- Consis Proiect
- Asocierea Baicons Impex S.R.L. – I.S.P.C.F.
- Asocierea Metroul SA – Padeco Company Limited
Proiectul face parte dintr-un plan mai amplu de modernizare a infrastructurii feroviare din România, derulat în contextul priorităților naționale de dezvoltare durabilă și mobilitate eficientă. În acest sens, SRCF Iași a primit recent oferte și pentru electrificarea altor două tronsoane importante: Tecuci–Iași și Bacău–Bicaz.
Proiecte similare în desfășurare în România
În paralel, mai multe proiecte majore de electrificare a căilor ferate sunt în curs de implementare sau planificare la nivel național:
- Arad – Timișoara – Caransebeș: Acest tronson, de asemenea inclus în PNRR, urmează a fi modernizat și electrificat pentru îmbunătățirea conectivității în vestul țării.
- Constanța – Mangalia: Proiectul urmărește electrificarea a 43 km de cale ferată, facilitând transportul spre sudul litoralului și reducând timpii de călătorie.
- Videle – Giurgiu: Prin electrificarea celor 46 km ai acestui segment, se elimină un blocaj important de pe coridorul feroviar transfrontalier, ceea ce va sprijini traficul internațional.
- Rădulești – Giurgiu Nord: Guvernul a alocat peste 1,6 miliarde de lei pentru electrificarea acestui sector de 57 km, parte din coridorul de marfă RFC 7 Praga – Atena. Se estimează că viteza trenurilor de călători va ajunge la 120 km/h, iar a celor de marfă între 60 și 80 km/h.
O rețea feroviară mai verde și mai eficientă
Toate aceste inițiative reflectă angajamentul autorităților de a transforma infrastructura feroviară într-una mai modernă, mai sustenabilă și mai competitivă. Prin electrificarea liniilor, România face un pas esențial către un transport public mai rapid, sigur și ecologic, aliniat la standardele europene.
Pentru mai multe proiecte din domeniu…
Dacă ești interesat de oportunități similare, detalii despre alte proiecte din infrastructură, te invităm să accesezi platforma Victa.ro — instrumentul digital ideal pentru profesioniști din construcții și infrastructură. Aici găsești informații actualizate, analize și contacte relevante pentru a fi mereu la curent cu cele mai importante investiții din domeniu.
Surse: ConstructFocus, Economedia, Adevarul, MainNews
