Următorul nivel de siguranță la incendiu în domeniul hotelier

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Asigurarea siguranței oaspeților este, în mod firesc, o cerință fundamentală pentru toți proprietarii de hoteluri, operatorii și licențiatorii. Riscul de incendiu care există în orice hotel ar trebui să fie întotdeauna o preocupare, în special având în vedere impactul pe care chiar și cel mai mic focar l-ar putea avea. În afară de amenințarea evidentă a vieților și a siguranței oaspeților și a personalului hotelului, incendiul poate provoca pagube care pot constitui un risc pentru renumele și longevitatea hotelului însuși.

În același timp, instalarea unui sistem de incendiu neadecvat, ar putea să aducă cu sine neplăcerea unei alarme false sau “nedorite”. Disfuncționalitatea cauzată de sirenele atunci când evacuările pe scară largă sunt efectuate greșit – pot avea, de asemenea, un efect de durată și dăunător asupra continuității afacerii unui hotel. Acest lucru sublinază importanța implementării unui sistem integrat de protecție împotriva incendiilor, care să ofere cea mai rapidă și mai fiabilă detecție, împreună cu conceptul de evacuare în timp util și căi de evacuare clar definite.

  • 12% din incendiile din hoteluri și moteluri încep în camerele oaspeților
  • Siguranța la foc în lanțurile corporative
  • Factorul uman
  • Trecerea de la tehnologia simplă de detectare a incendiilor
  • Tot ce aveți nevoie pentru o siguranță completă împotriva incendiilor

12% din incendiile din hoteluri și moteluri se spune că încep în camerele oaspeților

Prevenirea incendiilor în orice hotel ar trebui să implice, cel puțin, asigurarea instalării unor sisteme adecvate de detectare a incendiilor în spațiile publice  ale oaspeților, precum și punerea în aplicare a unor practici sigure de lucru în zone cu risc sporit, cum ar fi bucătăriile. Potrivit statisticilor, echipamentele de gătit sunt implicate în aproape 45% din toate incendiile. Alarmele false sunt perturbatoare și iritante, dar mai important, ele subminează credibilitatea oricărei alarme autentice. Orice sistem de detectare instalat trebuie să fie corect, fiabil și inteligent, adică capabil să detecteze cele mai vechi stadii ale unui foc mistuitor oriunde în hotel pentru a asigura protecția vieților oaspeților și personalului. Cu toate acestea, același sistem trebuie să fie, de asemenea, capabil să diferențieze aburul de fum și alte fenomene înșelătoare pentru a împiedica declanșarea acestor alarme nedorite.

Siguranța la foc în lanțurile corporative

În lupta constantă de a atrage și de a menține obiceiurile, unii operatori se confruntă cu o dilemă dacă au capital limitat de a investi. Ar trebui să cheltuiască mai mult pentru protejarea clienților și asigurarea siguranței lor indiferent de cost – sau ar trebui, de exemplu, să facă hotelul lor mai atrăgător investind în mai multe atracții și servicii pentru clienți? Sau ar trebui să păstreze cheltuielile la un nivel minim pentru a-și susține competitivitatea și pentru a maximiza profiturile? Uneori, această ultimă abordare conduce la investițiile făcute în standardele de siguranță împotriva incendiilor pentru a respecta numai cerințele de bază ale legislației naționale relevante.

Cu toate acestea, alții se bazează foarte mult pe sprijinul continuu al clienților săi corporativi, ale căror așteptări și cerințe sunt foarte în creștere. Drept urmare, mulți dintre managerii de călătorie acum insistă în mod evident pe cele mai înalte standarde de siguranță, 25% refuzând să rezerveze camere cu hoteluri care nu au cele mai înalte standarde de protecție împotriva incendiilor pentru oaspeții lor. Brandurile globale care operează în mai multe locații geografice se confruntă cu probleme și mai mari atunci când se ocupă de siguranța la foc.

Prima provocare pentru operatorii internaționali este de a institui standarde corporatiste care sunt suficient de mari – indiferent de diferențele de reglementare naționale diferite care afectează hotelurile lor.

A doua problemă la fel de provocatoare este asigurarea implementării depline și consecvente a acestor standarde corporative convenite în cadrul fiecărui hotel din cadrul grupului.

Factorul uman

Cerințele legale ale diferitelor autorități de reglementare, împreună cu procedurile puse în aplicare de către hotelurile în sine, au trecut cu vederea un factor comun pentru toate situațiile de urgență, care este constant și totuși imprevizibil. Acest factor este comportamentul uman. Odată cu sunetele unei alarme de incendiu, mulți oameni de pretutindeni vor reacționa cu indiferența. Sunetul unei sirene de avertizare este prea obișnuit în aceste zile și rareori solicită răspunsul tuturor celor care o aud.

Foarte des, oamenii vor ignora alerta, gândindu-se la o procedură de testare simplă sau la o alarmă “falsă” greșită. Rareori prima reacție a oamenilor este una de înțelegere clară, urmată calm de un răspuns rapid și adecvat. Oaspeții dintr-un hotel sunt, de obicei, în împrejurimi nefamiliare unde, în cel mai bun caz, au doar o cunoaștere rudimentară a aspectului sau chiar locația celei mai apropiate ieșiri de urgență. Puțini s-ar fi familiarizat cu orice proceduri, rute de evacuare sau puncte de adunare pe care hotelul le-ar fi pus în aplicare.

Învâțând de la alte tehnologii – evoluția de la tehnologia simplă de detectare a incendiilor

Folosirea tehnologiei pentru a depăși “factorul uman” în provocarea privind siguranța împotriva incendiilor, are un rol din ce în ce mai important de jucat. Este o zonă în care industria hotelieră în ansamblul său poate învăța din alte industrii pentru a asigura gestionarea eficientă a incidentelor. În majoritatea aeroporturilor și în cele mai multe campusuri universitare, există un număr invariabil mare de persoane – uneori împrăștiate pe suprafețe mari și pe mai multe locații în numeroase clădiri. Cu toate acestea, înainte de stingerea incendiilor, intervențiile de stingere a incendiilor sau alte activități de intervenție, este uneori necesar să se asigure că toată lumea a fost evacuată cu succes.

O modalitate pe care aceste alte industrii o abordează este punerea în aplicare a unor soluții care să permită automatizarea proceselor de răspuns. Devine din ce în ce mai comună integrarea sistemelor de detectare a incendiilor, nu numai cu sistemele de stingere, ci și cu iluminatul de urgență, sistemele de alarmă vocală și de notificare în masă, precum și sistemele de gestionare a clădirilor – pentru controlul extracției fumului, a ușilor de incendiu și a ascensoarelor. Astfel de sisteme integrate vor furniza în mod automat instrucțiuni clare, pas-cu-pas pentru ceea ce trebuie să facă. Toate sistemele de alarmă sau de iluminare relevante vor fi declanșate automat, astfel încât fiecare parte implicată să știe exact ce să facă în continuare. Aceste alte industrii au arătat că este necesar să se părăsească arta tradițională a tehnologiei de securitate împotriva incendiilor și să se urmărească sisteme mai integrate.

Tot ce aveți nevoie pentru o siguranță completă împotriva incendiilor

Cu o experiență de 160 de ani în domeniul siguranței împotriva incendiilor, Siemens poate furniza toate produsele, sistemele și soluțiile necesare.Siguranța împotriva incendiilor necesită astăzi o înțelegere globală a nevoilor de siguranță și a soluțiilor inovatoare. Ca furnizor internațional de tehnologie de protecție împotriva incendiilor, am învățat cum funcționează incendiile. Aceste cunoștințe au contribuit la dezvoltarea produselor, sistemelor și soluțiilor noastre de înaltă calitate în domeniul siguranței împotriva incendiilor.Incorporați într-un concept adaptat cerințelor dvs., acestea oferă protecție unică:

  • Detectarea timpurie și fiabilă a incendiului
  • Procese clare și rapide de alarmă și de evacuare
  • Stingerea inteligentă adaptată cerințelor fiecărei camere

Toate aceste elemente se află în centrul unei soluții cuprinzătoare de siguranță împotriva incendiilor. Doar dacă toți sunt prezenți, puteți fi siguri că oamenii din clădirea dvs. sunt în siguranță și că bunurile și procesele de afaceri sunt protejate.

Contact:

siemens.ro/bt

buildingtechnologies.ro@siemens.com